Bez reklame američka tvrtka BZ Consortium iz Waupace u američkoj saveznoj državi Wisconsin rasprodala je 500 boca vina koja tvrtka Adriatic Shell našeg Marka Duševića “čuva” u moru pokraj Paga. Uvezli su potom 6000 i četvrtina je planula za mjesec dana, piše poslovni časopis Forbes.
Markov je biznis bio uzgoj školjaka. Američkim je novinarima rekao kako je u “uzgoj koraljnih vina” ušao prije 10 godina gotovo slučajno.
Za sve su zaslužni potencijalni lopovi
Prijatelj mi je donio dobra vina. Ljeto je bilo pri kraju pa ih je ostalo. Bojao sam se ostaviti boce u ljetnoj kući u divljini kako netko ne bi provalio u nju i odnio ih. Stavio sam butelje u vreću za školjke, spustio među kamenice i – zaboravio, prenosi Forbes priču o početku pionirskog poslovnog pothvata.
Godinu dana poslije roneći sam naišao na njih. Izgledale su dobro i odnio sam ih svom prijatelju. Probao je i rekao kako su drugačija nego ona koja su odležala u vinariji, ispričao je. To ga je potaknulo na osnivanje tvrtke Adriatic Shell/Wine of the Sea koja fina vina odležava u Jadranskome moru.
Svakakvih vina ima ‘dolje’
Forbes navodi i kako Adriatic Shell u vina od 15 sorti i stilova drži u moru do dvije godine. Boce su u posebnim kavezima na dubini od 30-ak metara i na suho izlaze s koraljima kao jedinstvenom “etiketom”.
Nismo jedina tvrtka koja to radi, ali smo najiskusnija, rekao je Forbesu Dušević. Njegova je tvrtka, piše američki časopis, jedina dobila dozvolu Agencije za hranu i lijekove za izvoz takvih vina u SAD. I to jedva. Vinski klub je već pisao kako more dobro zna koja su ga vina dostojna.