Početna
Festival rakija i likera ZGrappa 15. i 16. studenoga u Petom kupeu u Zagrebu
Dva dana edukacije i zabave najavio je Marin Levaj, organizator drugog Festivala rakija i likera ZGrappa powered by Bumbar u zagrebačkom klubu Peti Kupe 15. i 16. studenog. Izlagat će 40 destilera iz Hrvatske, Srbije, Italije te Bosne i Hercegovine.
Novo lice šljivovice i Zašto su rakije od autohtonih sorti voća svjetski brend predavanja su koja će voditi destiler Branko Nešić te kreator video sadržaja Dejan Veljović, a masterclass o Armanjacima kuće Janneau i Calvadosima kuće Boulard vodit će Cecile Lecerf.
Hrvatska je prošla svoju vinsku evoluciju, sad je red na rakijama. Imamo ogromno tržište doma i veliki potencijal, ali naglasak uvijek mora biti na edukaciji, kako proizvođača tako i kupaca, rekao je Dario Grabarić čije predavanje prošle godine (na slici gore) publika nije napuštala ni nakon tri sata trajanja.
Naša je obiteljska tvrtka u ovom poslu preko 30 godina i mogu reći da traženje novih, drugačijih načina pakiranja nikad ne prestaje. Inovacije su važne i s njima naši partneri dolaze do šire publike, naglasio je Sakač.
Žestice sa svjetskim nagradama
Posjetiteljima festivala te ugostiteljima i distributerima predstavit će novitete, ali i proizvode koji su nagrađeni na prestižnim svjetskim natjecanjima. Tijekom dva dana festivala bit će i šest predavanja te radionica za koje se posjetitelji unaprijed ne trebaju prijavljivati.
Nakon vinske evolucije, slijedi rakijska
Predavanje Specifičnosti i karakteristike jakih alkoholnih pića održat će Dario Grabarić, prvi hrvatski nositelj WSET Level 3 Awards in Spirits i stručni savjetnik ZGrappe, s profesorom Antom Lončarićem s Prehrambeno-tehnološkog fakulteta u Osijeku.
Važna su i pakiranja
Da se ova industrija razvija u pravom smjeru, rekao je i Krešimir Sakač, direktor i vlasnik tvrtke Bumbar koja se specijalizirala za trgovinu staklenom ambalažom i opremom za destilere i vinare.
Rakija kao svjetski brend
Organizator Marin Levaj dodao je kako je Festival nastao iz želje da se široj publici približi rakiju kao nacionalni proizvod i kao brend koji može konkurirati svjetskim pićima te da trebamo izgraditi kulturu pravilnog i umjerenog kušanja. Festival će oba dana trajati od 13 do 20 sati, a ulaznice se mogu kupiti na platformi Entrio. Fotografije su s prošlogodišnjeg, premijernog izdanja Festivala Zgrappa.08.04.2025.