Kako nerazvijene vinske regije postaju atraktivne bio je prvi dio naslova panel diskusije održane u Velikoj Gorici, a odgovor na to pitanje je u nastavku: kreiranje turističkog proizvoda kroz vinski turizam. Diskutiralo se o tome na predstavljanju EU projekta InterWine: Spajanjem kulturne baštine i eno- turizma do stvaranja održive prekogranične destinacije koji traje 30 mjeseci, stoji 1.383.080,02 eura, a sufinancira ga Europski fond za regionalni razvoj kroz program prekogranične suradnje Interreg Slovenija-Hrvatska.
U projekt su uključene i naša općina Pušća te slovenske Brežice. Na raspravi je istaknuto kako je bitno povezati lokalne vinare, kulturnu baštinu i turističke zajednice i stvoriti jedinstven turistički proizvod te kako održivi razvoj i integracija vinske i kulturne ponude mogu značajno pridonijeti gospodarskom rastu ruralnih regija. Istaknuta je potreba za dodatnim ulaganjima u infrastrukturu, obrazovanje lokalnih dionika i promociju vinskih ruta na međunarodnim tržištima. Tako će se, kažu, otvoriti nova radna mjesta i jačati prepoznatljivosti regija na globalnoj razini.
Neće biti lako. U turopoljskom kraju praktički nema vinara koji je poznat izvan Velike Gorice. Zaprešićku okolicu, u kojoj je i općina Pušća, upoznali smo zahvaljujući Šenpjenu (gore) pokojnog Ivana Turka, jednom od pionira proizvodnje pjenušaca u Hrvatskoj. Danas je prepoznatljiv samo Stjepan Đurinski, proizvođač izvanrednih predikatnih vina iz Hruševca Kupljenskog. No, inicijativa je dobrodošla, novac ozbiljan i želimo im da što prije postanu vinski prepoznatljivi barem kao Brežice.
Pripremili: Tomislav Radić i Ivo Kozarčanin
Fotografije: Marko Čolić