Brazilac Boram Um svjetski je baristički prvak u natjecanju u pripremi kave. Imao je 15 minuta da impresionira žiri pripremom espressa, mliječnog napitka i autorskog pića od kave i postao prvi brazilski šampion u povijesti.
“Uloga bariste je da otključa puni potencijal kave”, lijepo je rekao baristički viceprvak Daniele Ricci, a baš za tu ulogu žive svi sudionici ovog prestižnog natjecanja.
Bio je to vrhunac kultnog svjetskog okupljanja ljubitelja kave “World of Coffee” na koje je u Atenu došlo više od 10.000 profesionalaca i entuzijasta sa svih kontinenata. Najnovije kreacije predstavilo im je 416 pržionica, proizvođača, udruga i distributera.
Još su se u tri kategorije natjecali najveći znalci u pripremi kave. Onu u đezvi, ta se kategorija službeno naziva cezve/ibrik, najbolji je bio Francuz Pierre de Chanterac. Na degustatorskom natjecanju pobijedio je Australac Young Baek, a u Brewer’s Cupu, odnosno pripremi filter kave, prvak je Čileanac Carlos Medina.
World of Coffee natjecanja zapravo su pozornica za prezentaciju najnovijih trendova, osobnih istraživanja, eksperimenata s novim varijetetima, metodama pripreme, pa čak i kemijskim svojstvima kave. Zato je natjecanje u pripremi kave ponekad sličnije poslu u kemijskom laboratoriju nego za šankom kafića!
U atenskoj oluji novih ideja očigledna je bila dominacija infuziranih kava kojima tijekom obrade dodaju sastojke i arome poput esencijalnih ulja, voća (grožđe, marakuja) i začina. Imaju svoje mjesto na tržištu te donose svježinu i raznolikost. Uzbudljive su, nekima možda i vrhunac kreativnosti, no nisu nužno najbolji pokazatelj zdravlja industrije kave kao cjeline.
Njihova sveprisutnost ipak ne smije zamagliti činjenicu da srž leži u kvaliteti i održivosti same kave koja treba biti cijenjena i poštovana u svom najčišćem obliku, a ne platforma za eksperimentiranje s okusima.
Kave južnoameričkih zemalja dominirale su natjecateljskim podijima, a sorta gesha ponovno je bila najpopularnija zbog svog jedinstvenog aromatskog profila. Druga zvijezda bila je pink bourbon, sorta nastala križanjem crvenog i žutog bourbona, a blistale su i ostale rijetke sorte poput ombligona i eugenoidesa.
Većina je natjecatelja koristila destilirana mlijeka, kojima je odstranjen određen udio vode, kako bi dodatno naglasili okus kave i poboljšali strukturu napitka. Usprkos tome što je Alpro bio zlatni sponzor, u final six, samo je jedan kandidat koristio alternativno mlijeko (kokosovo), i to u omjeru 1:10 sa kravljim.
Kako svjetski baristički prvak priprema kavu pogledajte ovdje.