Château de Pommard. Glasovita vinarija u glasovitom burgundijskom departmanu Côte-d’Or. U dvorištu 40 Ferrarija (gore). I čuvar. Zamolio je da više ne fotografiramo. Društvo od najmanje 40 bogatih ljudi ekskluzivnim je automobilima došlo na čašu ekskluzivnog vina.
Vinarija Ferrari starija je od tvornice automobila
A da su se odvezli do Trentina na sjeveru Italije, mogli su tako uživati i u vinariji Ferrari. Giulio Ferrari osnovao ju je 1902. Želio je pokazati da se i u tom tadašnjem dijelu Austrougarske monarhije mogu raditi pjenušci ravni šampanjcima. Bilo je to 37 godina prije nego što je glasovitu tvornicu automobila Ferrari osnovao talijanski vozač utrka Enzo Ferrari (1898.–1988.) u Maranellu, gradiću na putu od Parme do Firence.
Giulio nije imao djece pa je vinariju 1952. preuzeo Bruno Lunelli, vlasnik lokalne vinoteke. Zahvaljujući strasti i poduzetničkom talentu, Bruno je povećavao proizvodnju bez da je radio kompromise u kvaliteti. Pjenušce Ferrari Trento u Hrvatsku uvozi Vivat Fina vina. Blanc de Blancs Maximum Brut stoji 20,95 eura, a Perle Rosé Brut Vintage Riserva 37,83.
I Lamborghini radi vina
U ovoj priči o Ferrariju ostvarila se i uzrečica “nomen est omen” ili “ime je znamen”: Ferrari Trento pjenušce otvaraju pobjednici utrka Formule 1 i njima prskaju publiku slaveći. Do 2025. godine imaju ekskluzivni ugovor. Na žalost. Bolje bi bilo da ih piju, nego prolijevaju. A nije Ferrari jedino veliko ime koje povezuje automobilsku industriju s vinom.
Lamborghini je i ljepša priča, zato što je isti čovjek osnovao tvornicu automobila pa vinariju. Ferruccio Lamborghini (1916.-1993.) studirao je na Tehničkom fakultetu u Bologni. Za drugog svjetskog rata bio je mehaničar u talijanskom ratnom zrakoplovstvu. Poslije rata je shvatio da Italiji nedostaje poljoprivredne mehanizacije pa počeo strojeve prerađivati u traktore, a ubrzo i Fiatove automobile “nabrijavati” za utrke.
Napustio aute i posvetio se lozi
Posao je rastao pa se Ferruccio bogatio i kupovao sportske automobile. Ferrariju je zamjerio kvačilo. Rekao je to Enzu, koji mu je odgovorio kako proizvođač traktora ne može kritizirati Ferrari. Lamborghini je tad odlučio napraviti “ferrari” koji će biti bolji od Ferrarija. Uspio je već prvim modelom: Lamborghini 350GT bio je u svemu nadmoćan Ferrariju.
Automobilski mu je biznis oko 1970. zapao u probleme. Prvo je prodao polovinu, ubrzo i drugu pa se odlučio vratiti korijenima: zemlji. Na granici između Toskane i Umbrije počeo je “dizati” vinograd. Osim tradicionalnih sorata sangiovese i ciliegiolo, sadio je i merlot te cabernet sauvignon. Danas vinarija ima 32 hektara vinograda, a i njihova se vina mogu kod nas kupiti. Miva Galerija vina nudi četiri pjenušca i četiri mirna vina čije su cijene između 22,80 i 62,80 eura.
Maserati i Antinori su partneri
Što se tiče naziva i automobilskih znakova na bocama, Maserati je partner s glasovitom toskanskom vinarijom Antinori, a trozubac kao znak ovog sportskog automobila je i na nekim vinima Barbera i Barbaresco pijemontske vinarije Cantine Scrimaglio. Ta je vinarija punila vina i za automobilske brendove Fiat, Alfa Romeo i Lancia. Brojni su i drugi proizvođači automobila koji naruče vina za “svoju” etiketu, no Ferrari je ipak poseban slučaj zbog Formule 1, a Lamborghini sigurno i “posebniji”.